League of Legends Sezon Öncesi Dönem
Sezon Öncesi Dönem'in bitmesine çok az kaldı ve şu anda hatalar ve denge üstüne odaklanıyoruz. Son zamanlarda yaptığımız en büyük değişiklik, eşya hasarını azaltmaktı. Mevcut sistemimizdeki eşya seviyelerini koruma hedefimizin bir parçası olarak özellikle de özel pasif ve aktiflerin verdiği hasarı azaltıldı.
şya değişikliklerinin doğuracağı sonuçları net bir şekilde anladığımız durumlar için bazı şampiyonlarda önlem olarak değişikliklere gideceğiz (örn. kritik vuruşla özel etkileşimleri olan veya şu anda Pırıltı'dan kazandığı manaya güvenen şampiyonlar). Ancak çoğu şampiyonun, eşya dizilimleri yerli yerine oturduğunda ne kadar güçlü olacağını görmek için bekleyeceğiz ve daha sonra gerekirse, yetenek setlerine ve eşyalara değişiklik getirilecek.
Gece/Gündüz (Galaksiler)
Her aşamanın gündüz, gece veya normal olacağı bir sistem tasarlamıştık (Aşama 1 = Gündüz, 2 = Normal, 3 = Gece vs.). Semaviler yalnızca gündüz alınıyordu ve gündüz olduğunda ilave kazanıyordu. Aynısı Sonsuz Karanlık ve gece için de geçerliydi.
Oynanış testlerine başladığımızdaysa, sistemin fazla kısıtlayıcı olduğunu gördük. Aşamaya bağlı olarak özellikleri işe yaramaz veya olmazsa olmaz hale getiriyordu. TFT'deki set mekaniklerinin daha fazla çeşitlilik getirmesini istiyoruz. Buysa tam tersini yapıyordu.
Önceden belirlenmiş seçilmişler (Yollar)
Oyunun bu versiyonunda başlangıçta 5 birim seçiliyordu ve bunlar oyunculara gösteriliyordu. Bu birimler dükkânda her zaman seçilmiş olarak çıkıyordu (örn. bütün Nunu'lar seçilmiş bir kadim orman şampiyonuydu). Seçilmişler iki kat özellik ilavesi veriyordu ama başka bir fayda sağlamıyordu.
Tıpkı Gündüz/Gece gibi, bu fikir de kâğıt üstünde ilgi çekiciydi. Fakat her oyunun başında tüm oyuncuların hangi kompozisyonların iyi, hangilerinin kötü olduğunu hesaplamasına yol açıyordu. Bu zordu ama imkânsız bir hesaplama değildi. Yine de herkesin aklı karışıyor ve hemen sonrasında tüm oyuncular aynı kompozisyona yöneliyordu. Hemen oyun başlangıcında doğru bir cevap sunmak istemiyorduk. Bunun yerine oyuncuların oyun sırasında gidişata bağlı olarak uyum sağlamasını istiyorduk. İşte bu yüzden mevcut seçilmiş sistemini tercih ettik.
Sırada bir özellik var
-
Seçkinler
-
TFT'yi geliştirirken, çeşitli birim ve özellikler için oynanış testleri düzenledik. Bunların çoğunu çıkış setinde getirmedik. Bu prototip sete 0. Set diyoruz.
-
0. Set'te seçkinler hasar ilavesi kazanmak yerine, çeşitli yerlere duvar koyabiliyordu. Bu duvarlar çatışmanın başında belli bir süreliğine birimlerin hareketlerini etkileyecek veya engelleyecekti.
-
Fakat o zamanlar hâlâ TFT birimlerinin genel hareketleri üstünde çalışıyorduk. Dolayısıyla henüz sağlam temellerimiz olmadığı için hareketi bu kadar etkileyen bir mekanik eklemekten vazgeçtik (o zamanlar hücreler altıgen şeklinde değil, kare şeklindeydi!).
-
Yine de bir gün bu mekaniği geri getirebiliriz. Yollar'daki Azir, bu tür etkilerin güzel bir şekilde uyarlanabileceğini gösteriyor!
-
Özel bonuslar ile League of Legends RP almak için tıklayın